Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Anne på Grönkulla

Publicerad 2010-08-14 16:31:25 i Film och skådisar,

var en STOOOOR favorit när jag var liten. Serien om den föräldralösa flickan Anne i 1900-talets början, har ju på senare år hamnat på TV-tablån oftare och oftare. Och så fort jag kommer över att kolla på den, så gör jag det! Omgivningen i sig spelar ju en central roll och jag skulle verkligen vilja besöka Prince Edward Island (Canada). En vän till mig som är kanadensare, sa att ön är verkligen så vacker som man tror när man ser på filmerna.
Aaaawww, jag vill resa dit och gå i Annes fotspår! Jag är kanske inte en romantiker i "verkliga" livet men så fort jag hamnar i filmernas värld så blir jag det hahaha
För romantiken flödar i filmerna och i Annes liv som spelas så övertygande och galant av Megan Follows.
Har ni inte sett den, så har ni verkligen missat något. Dessa filmer och då talar jag om 1:a och 2:e (De kom ut 1986-87, den 3e som kom ut senare, nämligen 2000, är inte alls i närheten lika bra, har inte samma magi.) av de filmer som gjordes.
Man måste ha sett Anne of Green Gables innan man kolar vippen hehe..



 

 

Kommentarer

Postat av: ida myrin ♥

Publicerad 2010-08-14 16:36:32

sv: hahah, tack så mycket :D

kram

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-08-24 20:23:47

Har försökt kolla på dem och även försökt läsa böckerna. Jag tycker hon är en trist karaktär... Hemskt lessen, men hon är tråkigt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela