Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Filmen "Inception"

Publicerad 2010-07-06 22:48:14 i Film och skådisar,

Tycker jag låter otroligt intressant i denna värld, där jag klagar mycket på att det inte finns så mycket orginalitet i filmer. Och jag avgudar Leo som skådespelare, tycker han är grymt duktig!
I alla fall, så handlar filmen om:

♦ Leonardo DiCaprio spelar "Dom Cobb", en sorts
"master extractor", som är ursprungligen på vaga skäl på flykt och inte kan återvända hem till sina barn i USA. Sedan längs vägen kommer en mäktig affärsman, Saito (Ken Watanabe), som erbjuder Dom sitt liv tillbaka - om han kan utföra ett speciellt jobb.

Saito vill att Dom gör det omöjliga: I stället för att stjäla en idé, vill han att Dom planterar en, en idé som kommer att göra att måltavlan Robert Fischer (Cillian Murphy), bryter upp faderns multibillion-dollar företag på grund av "känslomässiga" skäl .

Under tiden träffar du de andra i teamet - Arthur (Joseph Gordon-Levitt), som är Doms (sedan länge)
"point man", Eames (Tom Hardy), förfalskaren, Yusuf (Dileep Rao), kemisten och Doms svärfar (Michael Caine), som inte är med i laget men professorn som lärde Dom att dela drömmar. 

Doms döda hustru, Mal (Marion Cotillard), hemsöker hans egna drömvärld, lite inriktat på att jävlas med hans eget sinne. Han nämner inget om detta, men Doms nya arkitekt, Ariadne (Ellen Page), listar ut det - vilket får henne att inse hur farligt det är att dela drömmar med Dom.

Låter bra, eller hur =) . ORGINELLT, om inte annat hehe

Kommentarer

Postat av: Fröken M

Publicerad 2010-07-11 20:16:49

trevligt med alla filmtips ! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela