Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

The Invasion

Publicerad 2010-07-25 19:04:45 i Film och skådisar,

såg jag igår på TV3. Den var bättre än jag trodde trots att den ändå inte blev någon favorit.
Men allt det där med utomjordingsvirus var ändå helt ok och ganska spännande.
MEN... Nicole Kidman, som är en skådis jag har beundrat så mycket, kan inte agera på samma sätt med sitt botox-face.
Hon kan framföra känslor med ögon och röst, men inga ansiktsuttryck utöver det.
Jag undrar hur man som skådespelare tänker när man sprutar in mycket gift i sitt "arbetsverktyg"?
Som Kate Winslet sa:
"Detta är mitt verktyg, det är mitt arbete (pekar på sitt ansikte) och det är inte värt att spruta in råtttestiklar (med skämtsamt uttryck) i mitt ansikte."

Sedan kan jag inte sitta här och döma då dagens skådespelare inte bara kan vara duktiga utan måste se ut som 20 trots att de är 85 år gamla. All denna press de har på sig.
Det är skrämmande.


Vackra Kate Winslet, som vågar se ut som en riktig människa!
(Äger inte rättighet till bilden.)

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2010-07-25 19:33:03

Sv: ja men vi alla behöver passioner och saker att leva för :) det är väldigt viktigt!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela