Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Biosommaren 2010

Publicerad 2010-05-03 20:17:41 i Film och skådisar,

Ja, det verkar ju bli en riktig hit-sommar när det gäller filmer. I alla fall om man ska utgå från "namnen" på filmerna.
T ex: Eclipse, Robin Hood, Sex n the City 2, Shrek 4, A-team mfl.
Filmer jag ser framemot är Shrek 4 (vilket jag har nämnt tidigare), Sex n the City och Eclipse (För att.. ja... jag kan ju va riktigt tjejig oxå.).
Filmer jag är nyfikna på men där ordet "varför" klingar i huvudet är: The A-team, Robin Hood och Karate Kid (Denna kommer jag nog inte ens se.).
Jag älskade TV-serien A-team när jag var liten. Var lite småkär i "The face" och gick omkring o "I pity the fool" (Mr t) etc. Men jag undrar hur filmen kommer att bli, utan de kända ansiktena? Men samtidigt så var det väl en tidsfråga innan Hollywood skulle ge sig på dom med tanke på att fantasin tryter litegrann.
Sedan är det ett stort varför på Robin Hood!!
Jag älskar Cate Blanchett som ska spela Maid Marian och Russell Crowe är ju ett stort namn. Men det finns ju såååå många filmer av denna tjuv som tar från de rika o ger till de fattiga!
Jag älskade Kevin Costner-filmen trots att han konstigt nog inte hade en brittisk accent hehe.. Jag tror filmen kommer att vara snyggt gjord och det kommer att vara mycket action. Tekniken har ju onekligen gått framåt sen tidigt 90-tal då den senaste versionen kom.
Sen undrar jag varför det måste göras en Karate Kid-film till?! Den första var bra men sedan så räckte det. Här är det verkligen en utvattnad genre. Alltså, den hela grejen med "wax on, wax off" kan väl inte göras på så många sätt till?
Här tycker jag att det bara befäster min åsikt om att Hollywood har lite dålig fantasi nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela