Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Snyftare..

Publicerad 2011-06-17 18:36:21 i Film och skådisar,

Vissa filmer som finns därute får mina ögon att tåras, vare sig jag vill det eller inte. Vissa filmer får mig lite blödig helt enkelt :)
Jag tror att det är så för alla som älskar film. Ja, det vågar jag säga. Vilka filmer är det då, som får mig att böla som en bebis. Jo:

1. Stekta gröna tomater - En fantastisk film om vänskap som utspelas både under världskrig 1 och 2 samt "nutid" vilket är 80-talet i detta fall hehe
2. Stränder - Återigen en film om vänskap. Filmen i sig är kanske inte lika fantastisk som ovanstående, men vänskapen i filmen är vacker och efter en viss scen får den mig att stortjuta haha! Bette Midler som spelar ena huvudrollen fick en hit med "The wind beneath my wings". Ja, den scenen där den låten spelas = Ögon röda. Ni fattar när ni har sett det haha
3. Titanic - Ja.. Jag måste erkänna att den får mina ögon att tåras. Kan inte hjälpa det. Känns oerhört kliche-artat. Men den faktiska tragedin får mig att rysa, då man aldrig kan fatta... Nä...
4. Micke och Molle - Vänskapsfilmer verkar vara genren för att få mig att snyfta haha.. Micke och Molle är inget undantag. Slutet när Molle räddar Mickes liv, vilket får tittaren att förstå att de är bästa vänner, men måste ändå skiljas åt, forever!! Ja ni hör ju själva!!
5. ET - Avskedsscenen. Gud hjälpe mig haha

Kan komma på fler säkert. Men dessa var de första 5 jag kom på. Vilka filmer får er att snyfta litegrann??






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela