Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Sommarens första åska

Publicerad 2011-06-06 19:35:42 i Privat,

Här för mig i alla fall.. Tycker det är mysigt när det åskar, däremot kanske jag inte gillar att vistas ute. Som tur är har jag begåvats med en hund som inte kan bry sig mindre om att de åskar. Han vill bara ut och leka haha!
Samma sak gäller med fyrverkerier! Min förra älskade vovve, var livrädd och vi fick skaffa lugnande åt henne.. Stackarn.. Tur att man inte behöver tänka på sådant nu.

Det värsta åskovädret jag har varit med om är förra året. Tror oxå det var det starkaste åskovädret på hundra år eller vad de sa. Vaknade mitt i natten av att det var ljust ute. Först trodde jag att klockan var typ 12 på dagen haha, men kollade på klockan och den var typ runt 04! Tänkte va f-n?? Sedan såg jag att det blinkade väldigt, gick ut i köket och tappade hakan! Det var som om himlen hade ett rave-party, aldrig sett något liknande! Det var dagsljus på grund av att det blixtrade så och dundrade så inåt h-lvete! Väckte sambon och vi bara stod och glodde! Såg hur det rök från marken längre bort.. Det är då man verkligen ser hur små vi är när Moder Natur vill "leka".. Men samtidigt var det sååå fantastiskt att se, aldrig sett sådana blixtar. Ångrar att jag inte spelade in det hehe...


LOVAR att blixtarna var precis så här om inte värre hehe...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela