Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Natalie Wood

Publicerad 2011-11-18 11:54:43 i Film och skådisar,

Natalie Wood var en framgångsrik skådespelerska under 60-talet (även 50-tal), kanske mest känd för sin huvudroll Maria i West side story. I alla fall så omkom hon i en drunkningsolycka 1981. Det har varit många spekulationer om vad som egentligen hände. Hennes ena barn, (tror det var det var Natalies barn, annars kan det ha varit hennes syster, anyway..) anklagade Robert Wagner (som var gift med henne då), att han hade mördat henne, men inget kunde bevisas. Utan hennes död ansågs som en hemsk olycka.

Men nu 30 år efter hennes död har polisen i LA öppnat upp fallet igen, efter vittnen har trätt fram med information om hennes död. Oj, tänker jag. Det är en tragisk olycka som skedde, men det vore fruktansvärt om det kommer fram att en person stal hennes liv.

Läs mer här.



Natalie Wood

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela