Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Dagens citat!

Publicerad 2010-07-06 21:12:59 i Dagens citat,

Randy: There are certain RULES that one must abide by in order to successfully survive a horror movie. For instance, number one: you can never have sex.
[crowd boos]
Randy: BIG NO NO! BIG NO NO! Sex equals death, okay? Number two: you can never drink or do drugs.
[crowd cheers and raises their bottles]
Randy: The sin factor! It's a sin. It's an extension of number one. And number three: never, ever, ever under any circumstances say, "I'll be right back." Because you won't be back.
Stu: I'm gettin' another beer, you want one?
Randy: Yeah, sure.
Stu: I'll be right back.
[crowd cheers]
Randy: See, you push the laws and you end up dead. Okay, I'll see you in the kitchen with a knife.


Från den första sk skräckis-film jag faktiskt gillade!!
Nämligen:



Vi lever ju i en uppföljar-tid nu och fyran är ju på väg. Jag gillade ju verkligen 1:an (2:an var oxå helt ok.), men är skeptisk om den kommer att hålla måttet, det är ju sällan uppföljare gör det (förutom klassiker såsom Gudfadern 2 och nyare filmer som Bourne Ultimatum.)
Men men... Vi får se. Jag kommer att se Scream 4!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela