Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Dagens citat!

Publicerad 2010-07-08 21:25:57 i Dagens citat,

Mr. Darcy: Do you talk by rule, then, when you're dancing?
Elizabeth Bennet: Yes, sometimes it is best. Then we may enjoy the advantage of saying as little as possible.
Mr. Darcy: Do you consult your own feelings in this case, or seek to gratify mine?
Elizabeth Bennet: Both, I imagine. We are each of an unsocial, taciturn disposition, unwilling to speak unless we expect to say something that will amaze the whole room.
Mr. Darcy: [drily] This is no very striking resemblance of your own character, I'm sure.

Bara genom namnen så misstänker väl de flesta från vilken film hehe.. MEN det är inte från Keira Knightelys "version", utan den från den bästa versionen från 1995 med bl a Colin Firth eller den riktiga versionen, som jag kallar den :)


Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2010-07-09 14:47:49

sv: haha nej jag vet, men i mitt senaste inlägg så har jag skrivit varför Roberts vaxdocka inte är så lik honom själv.. Läs om du vill! :)

Postat av: Fröken M

Publicerad 2010-07-10 05:17:45

tack för infon, då får vi väl se om man hamnar där ev vacker dag =) Ha en skön helg !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela