Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

ARVIKA-FESTIVALEN!

Publicerad 2010-07-21 19:02:52 i Film och skådisar,

När man precis har landat från Arvika-festivalen så får man chockbeskedet: KONKURS!!
Ok, det är inte klart än, men det känns inte bra. Det vore katastrof om (och för) Arvika tvingas lägga ner också!! Den är ju känd för att vara Sveriges mysigaste festival och jag instämmer!!
Jag tycker personligen att det är katastrof att festivaler läggs ned. Musiken, samhörigheten man upplever på en festival är helt enkelt härlig!!
Men vad ska göras??

Kommunen har tydligen gått in och hjälpt till under många år. Men hur mycket undrar jag? Det gynnar ju Arvika otroligt mycket under den veckan och resten av året eftersom staden är känd för den. Så hjälp till mer!! =)
MEN, festivalarrangörerna har gjort fel också. Att gå ut med sexbudskap och dra in på synthmusiken var två fatala misstag visade det sig.
Jag gillar inte personligen synthmusik men genom att ta bort den delen helt så blev resultatet: 7500 personer mindre.
När jag var där senast så var synthmusiken det som gällde men med vissa undantag. Det fanns lite pop.
Ta tillbaka det så, så kommer syntharna också tillbaka.

Nu är det bara att hålla tummarna att Arvika inte möter samma öde till mötes som Hultsfred, då får de fira sitt 20-års jubileum nästa år!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela