Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Uj uj uj.. så slarvig..

Publicerad 2010-07-11 19:09:55 i Film och skådisar,

jag är!!! Har inte skrivit nåt på 2 dgr!!! Har fullt upp just nu, det är enda ursäkten hehe..
I alla fall, här är en liten filmlista jag hittade på rasss.blogg.se
Tänkte jag skulle fylla i den här oxå, eftersom jag har en filmblogg som sagt!

Komedi eller Drama? Svårt, det finns riktigt bra rullar på bägge genres, men jag älskar att skratta så...
Skräck eller Romantik? Skräckfylld romantik kanske haha.. (Gör ett dumt försök att slippa välja här med.)
DVD, Bluray eller vhs? DVD
Twilight - serien eller Stieg Larsson - serien? Twilight
Beck eller Wallander? Beck
Bio eller TV? Bio! :D
Filmen eller boken? My god så svårt, beror på. Tex "Da Vinci koden" sög som film men boken är såååå bra!!

Favoritskådespelare? Kate Winslet, Cate Blanchett, Leo Di Caprio, Robert Downey Jr mfl..
Favoritregissör? Har ingen specifik favvis där faktiskt..
Bästa bok som blivit film? Har inte läst så många böcker som blivit film så det får väl bli Twilight-serien då.
Vilken bio kollade du på senast? Eclipse.. Rekommenderas!! Bäst so far i serien!
Film eller tv-serie? Men vilka svåra frågor!!! Spelar ingen roll om det är en bra serie (VÄNNER!!!!) lr en bra film =)
Vad skulle du helst göra - Skriva bok eller regissera en film? Skriva boken, skulle vara en usel regissör haha plus att jag gillar att skriva ;)
Favoritfilm? Då ska man välja en då av ALLA favoriter hehe, det går inte.. Love love love "De misstänkta, Shawshank Redemption, Bridget Jones 1, Shrek 2, Finding Nemo, Blood Diamond" mfl som jag inte kommer på just nu haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela