Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Brooke Shields..

Publicerad 2010-05-21 22:39:07 i Film och skådisar,

Jag såg henne i ett avsnitt idag på "Inside the actors studio" (Fr 2008, så det är ett tag sen.). Ni vet där de intervjuar skådespelare o de går igenom skådisens karriär.
I alla fall så led hon ju av förlossningsdepression, vilket hon har pratat väldigt mycket om. Att det är ett problem som inte får ignoreras. Hon fick ju kritik bl a fr Tom Cruise som inte tyckte det var rätt av henne att prata om antidepressiva medel (Han bad senare om ursäkt.).
Jag tyckte det var otroligt modigt av henne där hon satt o berättade att hon fick tankar om att slänga barnet i väggen o se hur kroppen gled ner. Hon undrade vad hon var för människa som kunde tänka så om sitt eget barn? Hon förstod inte att hon led av förlossningdepression och hade svårt att acceptera det, när hon äntligen fick en diagnos. "Nä jag är inte deprimerad, jag blir inte deprimerad, jag fixar detta själv." osv.
Ett år tog det med mediciner och rätt terapi innan hon blev frisk.
Sedan skrev hon en bok om det. "Down came the rain".
I alla fall så vill jag bara poängtera att det var väldigt modigt av henne att våga berätta om denna sjukdom, när hon som kändis ses som en perfekt människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela