Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Recension Harry Potter!

Publicerad 2010-11-23 13:35:08 i Recensioner,

Jag var då och såg Dödsrelikerna del 1 igår. Jag gick inte in i biografen med alltför höga förväntningar, då jag hade hört att filmen var ganska seg och lite långtråkig.
Vad tyckte jag??
Jag höll inte alls med! Filmen var verkligen bra! Visst den var lugn med bara några actionscener, men det gjorde ingenting. När den var lugn handlade det mycket om Harrys sorg över Dumbledore och hans oro över sin och hans vänners framtid. Men det blev inte långtråkigt. Man känner att de förbereder för högt tempo i den sista delen.
Filmen är dyster och mörk och man ska inte se den om man vill vara glad efteråt. Scenografin är lite blåtonig för att ge styrka till "dysterheten".
Ron Weasly (Rupert Grint) stod för det humoristiska i filmen som man fick ibland, tycker jag. Och jag tycker att han var den bästa av de tre huvudkaraktärerna, skådespelarmässigt sett. Men allihop har utvecklats till bättre skådespelare.

Mitt betyg: 4 av 5 stycken M:s
Varför ingen 5:a beror på att filmen kunde vara lite rörig emellanåt, för de som inte har läst boken, och jag hade svårt att koppla ihop allting för att hänga med. Men mot slutet klarnade det dock!

 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-11-23 17:33:36

Hej, hur har din dag varit? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela