Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

All good things

Publicerad 2010-10-07 21:43:34 i Film och skådisar,

är en film som jag blev lite nyfiken på. Huvudrollerna innehas av Ryan Gosling (The Notebook) Kirsten Dunst (Spiderman-filmerna).
Handlingen får ni på engelska för jag orkar inte översätta hehe.. Om jag har förstått rätt så har det verklighetsbakgrund. Läste någonstans att det handlar om ett av "NY:s unresolved murder mysteries".
När den blir utgiven är ett mysterium i sig, då jag inte tror den får en bio-premiär. Den skulle ha utgivits redan förra året, men pga ekonomiska besvär så försenades den. Vill ni se den får ni kolla runt på nätet och beställa den. Tror ni kommer åt den i december.

"Set against the extravagance and excess of New York City in the 80s, David Marks (Gosling), the son of a powerful real estate tycoon, marries a beautiful working class student, Katie (Dunst). Together they flee the city for country life in Vermont - only to be lured back by David’s father. Upon their return, Katie goes back to medical school and begins to make a life for herself. But as Katie becomes increasingly independent, David mysteriously turns more violent and controlling. Family secrets are slowly revealed, just as Katie disappears without a trace. Years later, when David's best friend turns up dead, the 20-year-old case is re-opened, with David as the main suspect, and the Marks family’s dark secrets pave the way to a disturbing truth."

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela