Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Adele och BAFTA

Publicerad 2012-02-13 13:17:13 i Film och skådisar,

Adele som var favorittippad till den amerikanska Grammy showen vann otroliga 6 Grammy's. Totally worth it, säger jag bara!!! Grattis :) Sedan var det förstås en hel del hyllningar till Whitney där bland annat Jennifer Hudson framförde sin tolkning på låten "I will always love you". Fin hyllning.

BAFTA - den brittiska versionen av Oscarsgalan gick också av stapeln, där "Tinker tailor soldier spy", regisserad av svenske Alfredsson, fick pris för best screenplay. Allas vår Max von Sydow fick en fin presentation innan han äntrade scenen och delade ut ett hederspris till regissören Martin Scorcese (Martin - call me!!! hehe). Bästa film blev "The artist", som är en stumfilm och även filmens huvudrollsinnehavare fick för bästa manliga skådespelare - Jean Dujardin. Bästa skådespelerska blev fantastiska Meryl Streep (för sin tolkning av Margaret Thatcher i filmen Iron lady) som tappade sin sko på väg upp till scenen haha, men fick hjälp utav Mr Colin Firth att få på sig den och sedan gav hon honom en puss, som en riktig Askungesaga ;)..




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela