Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

4 saker

Publicerad 2012-01-21 10:17:00 i Privat,

Boel som har den fina Sydney-bloggen gjorde den här listan, så då tänkte jag att jag skulle göra detsamma ;)

Fyra jobb jag har haft i mitt liv?

Harrods i London - ett jobb som på CV:t låter väldigt bra (speciellt i England), för har man fått jobb på Harrods så är man tydligen duktig. Av alla som söker anställer de endast 10%. Att jobba på Harrods var ingen höjdare, det är otrolig klass skillnad mellan personal på olika avdelningar och man är inte värd mycket. Kunderna trodde att det måste vara världens roligaste jobb, vilket man bara log och ljög fram ett "jaaa..." Egentligen var det att jobba på vilket ICA som helst. Sedan var det bara konstigt. Jag fick tex gå igenom en läkarundersökning där de undersökte mitt ansikte. Som tur är har jag ingen problemhy så jag blev godkänd haha

Vodafone (Nu Telenor) - Reste runt och sålde och promotade vodafone med sony ericsson mobiltelefoner. Ni vet en sådan där människa som hoppar på en på gatan och vill sälja. Ett arbete som var roligare än vad jag hade trott, men väldigt tungt då man jobbade varenda dag. Man fick säga till om man ville vara ledig annars jobbade man konstant. Tror jag jobbade som längst en månad innan jag bad om två dagars ledighet hehe

Ica - Jobbade i förbutiken och sålde kakor och spel :)

Har oxå arbetat som servitris/receptionist under en sommar.

Fyra Filmer jag skulle kunna se om och om igen?
Shrek 2 - Älskar den för att den är så rolig!!
Titanic - För den har jag sett otaliga ggr redan haha
De misstänkta - Världens smartaste film och har sett den säkert 5 ggr
Bridget Jones 1- funny!!!

Fyra städer jag har bott i?
Arvika
London
Chicago
Hmm... har endast bott i tre olika städer.. Genom vodafone så bodde jag mycket i Stockholm. Räknas det?

Fyra TV program jag älskar?
Vänner, True blood, På spåret (pensionärsvarning jag vet men tycker det är charmigt), Sex and the city

Fyra Ställen som jag har varit på semester?
Sydney (vilket kändes som hemma, tror på allvar jag har bott där i ett tidigare liv haha)
Nya Zeeland
Egypten
New york

Fyra webbsidor jag besöker dagligen?
Imdb
Hotmail
Google
Facebook

Fyra sorters favoritmat?
Sushi
Tacos
Pizza
Grillad mat på sommaren

Fyra skolor jag har gått på?
Karlstads universitet (Media o kommunikation/visuell design)
Ingesunds folkhögskola (Teater)
Brobyskolan (Gymnasiet)
Esplanad (Högstadiet)

Fyra saker i mitt rum?
Kläder
Säng
Lampa
Sängbord

Fyra saker som jag har på mig?

Just nu är det:
Mysbyxor
T-shirt
Munktröja
Försvarets hudsalva (always)

Fyra ställen jag hellre skulle vara på just nu?

Sydney!!
På en filminspelning med Leo di caprio (best actor ever) haha
På en paradisstrand som Maldiverna kanske ;)
New york

Vad är dina "4 things"?? Skriv gärna en kommentar om ni gör det, så kikar jag på er lista :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela