Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Titanic i 3D

Publicerad 2012-01-20 15:17:05 i Film och skådisar,

I år är det exakt 100 år sedan Titanic sjönk. Den 14 april 1912 krockade Titanic med ett isberg och den 15 april 1912 låg det på havets botten. Nu för att hedra dess tragiska öde, kommer det handla mycket om Titanic i år. James Cameron ska släppa sin mega succé från 1997 igen fast denna gång i 3D. Det har även gjorts en miniserie och det planeras att sändas många dokumentärer. Jag har alltid varit intresserad av dess historia och läst mycket sedan barnsben om denna tragedi som tog 1500 människors liv.
Visste ni att Camerons film är den första film där förlisningen visats på ett "korrekt" sätt? Vittnen som överlevde sade i förhören att skeppet bröts itu efter att aktern pekat uppåt, men utredarna trodde inte på dem, eftersom de ansåg det var omöjligt för ett sådant stort och starkt skepp att kunna brytas. De trodde att vittnena var chockade och inte "visste bättre". Om ni ser på gamla filmer så sjunker Titanic utan att brytas. Det var först 1985, efter mycket misslyckande att hitta Titanic, som fartyget hittades och då såg man att Titanic var i två delar vilket bevisade att de som överlevde hade rätt!

Här får ni en trailer till Titanic, som har gjorts inför releasen 2012:





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela