Maries Movie Zone

Jag är en glad och lite galen tjej som älskar film. På denna blogg kommer Ni att få hänga med på lite skvaller om skådisar och det kommer att bli mycket film! Kommentera gärna!

Reselista

Publicerad 2012-05-29 12:02:14 i Privat,

Fick idén av denna tjej vars fina blogg jag läser regelbundet.

Vilka länder har du besökt?
Norge, England, USA, Spanien, Grekland, Australien, Nya Zeeland, Tyskland, Finland, Frankrike, Egypten.. Hmm känns som jag har glömt ngt land..
Update: Glömde Polen och Ukraina (eller ja, Ukraina var ju ganska nyligen hehe, har säkert glömt ngt mer land..)

Favoritland att besöka?
Australien (ingen direkt överraskning där) och England

Favoritstad som turist?
Helt chockerande säger jag Sydney. Såklart är det ironi, men ja jag är tjatig om denna stad. Vet att söta D förstår, hon är likadan hehe.. Hade gärna flyttat dit om jag kunde.

image description
Underbara Sydney

Favoritstad som bofast?
London. Har bott där i 2 omgångar. En gång som en fattig kyrkoråtta och en gång med bra ekonomi, då är den staden vääääldigt rolig haha
Gillar Chicago också, men säger London.

Favoritstrand?
Hmm... Bondi (lite väl turistigt kanske) eller Elafonisi beach på Kreta. De har rosa sand där och helt turkost vatten :)

Sämsta stället du besökt?
Christchurch på Nya Zeeland. Jag är hemskt ledsen men guuuud vilken tråkig stad. Jag lider med befolkningen pga alla jordbävningar som har hänt där, det är verkligen tragiskt och hemskt, men som stad i sig så är den helt enkelt tråkig.

Bästa shoppingen?
London eller NY. Kan inte välja en.

Favoritö?
Australien hahaha.. Väljer nog Nya Zeeland istället, landet är ju mindre ;)

Vart vill du åka?
Vart vill jag INTE åka är lättare att svara på tror jag. Jag har faktiskt skrivit ett inlägg ganska nyligen om det. Du kan läsa om det här.

Vad har du för resor planerade?
En del faktiskt. Ska snart till London på bröllop, sedan ska jag på fotbolls EM i Ukraina. Och en resa till Sydney planeras för fullt :).. Gillar 2012 än så länge ;)

Vart hade din drömbröllopsresa gått?
Maldiverna eller Seychellerna eller Karibien. Svårt att välja hehe...



Om jag blir gift kanske det blir Seychellerna

Om

Min profilbild

Marie

Älskar film och teater, och jag har även arbetat inom det. Har lagt det på hyllan för tillfället pga plugg, men hoppas på att i framtiden få hålla på igen. Älskar också att resa! Favoritstaden är Sydney. Mitt andra hem förutom Sverige är London, då jag har bott där.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela